fredag den 24. september 2010

Klatrende sjovt

Hvor var det en herlig time, vi havde i DGI-huset. Jeg havde aldrig prøvet at klatre før, så var meget spændt på det.


















Vi fik vores seler... af Sif, som jeg læste til dyrepasser med for MANGE år siden. Det var sjovt at se hende igen :-)



















Så blev vi introduceret til sikkerhed, knuder mv.



















Jeg lagde ud med at være "sikkerhedsvagt" for June :-)



















Her er jeg klar til afgang, men venter på en GO fra min "sikkerhedsvagt" :-)



















Og så afsted.... det var fedt... Det er Tine, der giver den gas ved siden af mig :-)


























Tror jeg er halvvejs her på de 16 meter...



















Nærmer mig toppen, men husker bare hvordan mine arme syrer helt til... Jeg havde her været langt under vejs, da jeg klatrede meget forsigtigt i starten...





















Her opgiver jeg... så tæt på toppen, men jeg kunne bare ikke mere... hele kroppen syrede og jeg havde så svedige hænder... så nåede kun 15 meter... Er dog ret tilfreds med mig selv, da dette er den første klatrevæg, jeg nogensinde har været på!

























Jacob, vores underviser, valgte at tage denne væg, der var et niveau sværere og der kiggede vi andre på... Den hælder ud af... 


















Her sidder hans elever og kigger imponeret med :-)



Video 1: Min anden klatrevæg jeg skulle prøve, var en lettere... den skrånede en smule ind og havde større knopper at stå på. Så der var målet helt klart toppen :-) Så afsted det gik! Det var en fed oplevelse!



Video 2: Så blev jeg mere modig og tænkte, jeg ville da op på denne væg, hvor det også er muligt at få en svingtur. Målet var at komme op til den sorte trekant, som cirka kan ses 2-3 meter oppe i venstre side, men da Sif siger, jeg er sikrede, så var jeg bare klar på at forsætte. Det var virkelig en sejr at komme helt derop :-)


Video 3: Ja, så blev hældningen større, så der kom jeg ikke langt, men gav det to forsøg og jeg kunne ikke mere i min krop... den har jo ligget stille i et års tid ;-)


Så nu er jeg bare spændt på hvordan de efterfølgende dage bliver med ømhed. Men én ting er sikkert! Det er IKKE sidste gang, jeg skal klatre, for det var fedt!

Og tak til Annete, fordi hun ville være fotograf for en time :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar