mandag den 28. maj 2012

Opskrift: Hjemmelavet yoghurtis

Jeg lavede denne skønne is til min fødselsdag i dag, hvor min nærmeste var på besøg til frokost.

Jeg ville gerne lave en yoghurtis, så jeg gik på det store internet og fik en masse inspiration. Og ud fra det, stykkede jeg denne opskrift sammen med ting/ingredienser, jeg godt kan lide :-) Du kan egentlig tage de første tre ingredienser og derefter putter det i, som du godt kan lide :-)




























OPSKRIFT:
Et bæger pasteuriserede æggehvider
1,5 dl sukker
1 kg Græsk yoghurt
300 g Frosne ananas, papaya og mango
150 g Rittersport marcipan med mørkchokolade

Hak chokoladen, så den ligger klar til at kunne komme i massen tilsidst.
Pisk æggehvider og sukker sammen til en hvid luftig masse i en skål, pisk ca. 1/3 af den græske yoghurt sammen med den luftige masse. Blend de frosne frugter sammen med ca. 1/3 af yoghurten. Vend denne blanding, samt resten af yoghurten i skålen. Pisk ikke, da det ikke skal falde sammen igen. Bare vend det rundt. Vend chokoladen rundt i massen. Hæl massen i den ønskede form og put den i fryseren :-)

Trala... så har du en lækker yoghurtis - lidt syrlig, men sødt med chokoladen... kunne måske godt kunne have klaret lidt vaniljesukker :-)

• Hvis du tager de første tre ingredienser og derefter putter det i, som du godt kan lide, så har du gjort isen personlig :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar