mandag den 27. februar 2012

Strikket hals

Så blev jeg færdig med min hals... jeg har fået ideen/opskriften fra Garnstudio - en fantastisk side, hvor jeg finder alle mine opskrifter og inspiration fra, helt gratis. Og så er det så nemt, at man lige kan købe det garn, der passer tl, så man ikke skal gætte sig til en løsning.

Jeg har dog rettet opskriften lidt til mit behov, så jeg kan få halsen snoet en ekstra omgang, da opskriften fra garnstudio kun kan snoes 1 gang, samt jeg strikkede på pind 8 i stedet for 7, så det bliver lidt mere luftigt - klik på linket for at se den rigtige opskrift. Min opskrift er nedenfor.

Denne hals er så dejlig blød og lækker at have på :-)

























Mine skønne mor har stået model for mig :-) 


Min opskrift, som set på billederne:
Garn: DROPS Verdi, Jeg tror, jeg har brugt et halvt nøgle
Pind: Rundpind 8

Slå 230 masker op på en rundpind 8, strik glatstrik til arbejdet er ca. 45 cm. højt og luk af.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar