søndag den 26. februar 2012

Varm Æblekage

Super søndag i sommerhuset i Båring Vig... Vejret er skønt, så min mor og jeg kørte ind til Middelfart for at handle lidt og så bagte jeg varm æblekage til vores eftermiddagskaffe. Jeg fik opskriften på mail fra opskrifter.dk
- se den nedenfor, hvis du ønsker at bage den :-)


























Varm æblekage
Tilberedningstid i alt: 45 min
Arbejdstid: 15 min

Ingredienser: 
6 Æbler
125 g Sukker
125 g Hvedemel
125 g Smør
100 g Mørk chokolade
200 g Marcipan

Fremgangsmåde:
Skræl æblerne og skær dem i skiver. Skiverne lægges i et ildfast fad.

Sukker, mel og smør blandes med fingrene eller en gaffel, så det bliver smuldret sammen.

Marcipanen skæres den i tynde skiver og lægges over æblerne. Hæld blandingen af sukker, mel og smør hen over.

Den mørke chokolade hakkes og hældes på.

Kagen sættes midt i ovnen på 180°C varmluft, til den er lysebrun, ca. 30 min.

Opskriften er fra opskrifter.dk

TIPS: Man kan sagens tilføje ekstra æbler :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar